Patronat Honorowy
JM Rektor Politechniki Koszalińskiej
dr hab. Danuta Zawadzka, prof. PK
Marszałek woj. Zachodniopomorskiego
Olgierd Geblewicz
Prezydenta Miasta Koszalin
Piotr Jedliński
Licznik odwiedzin
Dzisiaj | 379 |
Wczoraj | 580 |
W tym tygodniu | 959 |
W tym miesiącu | 4213 |
Pokazy kampus przy ul. Kwiatkowskiego
Wydział Nauk Ekonomicznych
Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 15 (Szkoły średnie)
Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 70 (Szkoły średnie)
Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 15 (Szkoły średnie)
Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 15 (Szkoły średnie)
Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 15 (Szkoły średnie)
Pierwsza Lekcja Języka Hiszpańskiego to warsztaty mające na celu w szybki i przystępny sposób zapoznać uczestników z podstawowymi zwrotami w języku hiszpańskim (Jak się nazywasz?, Skąd jesteś?, Gdzie mieszkasz?). Warsztaty są wstępem do rozpoczęcia nauki języka hiszpańskiego przez pokazanie jego przystępności i łatwości w opanowaniu prostej komunikacji. Czas zajęć 45 minut Maksymalna liczba uczestników: 20
Czas zajęć 30minut Maksymalna liczba uczestników: 13 Poznać książkę po okładce - czyli, po co firmie znak firmowy?, bud. A, sala 312
Warsztat podczas którego uczestnicy wezmą udział w konkursie polegającym na wykonaniu projektu logo wybranej przez siebie firmy/ dokonaniu analizy logo już istniejącego.
Warsztat nawiązuje do teorii zarządzania i marketingu, w sposób praktyczny wskazuje na wykorzystaniu wiedzy teoretycznej w rzeczywistości gospodarczej. Przykłady podawane podczas warsztatu zaczerpnięte zostaną z prawdziwych sytuacji, odwołania do funkcjonujących znaków towarowych i symboli. Dorobek naukowy prowadzącego w zakresie problematyki podejmowanej podczas warsztatu m.in.: Kasperska,
E. (2008). Wybrane problemy marketingu terytorialnego-wpływ relacji z otoczeniem na skuteczność komponowania elementów marketingu mix i realizowanych działań. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, (249), Kasperska, E. (2018). Rynek usług dla organizatorów i uczestników imprez biegowych. Ekonomiczne Problemy Usług, 130(1), 55-66.
Mózg na zakupach czyli jak zrozumieć klienta i na tym zarobić, bud. A, sala 412
Warsztat, podczas którego uczestnicy poznają wybrane koncepcje ekonomii behawioralnej pomagające lepiej zrozumieć potrzeby klientów i poznać mechanizmy mające realny wpływ na ich decyzje zakupowe. Prowadzący przedstawi wiele mechanizmów zachowań konsumentów, opisując szczegółowo ich teoretyczne założenia oraz podając przykłady występowania bądź świadomego stosowania. Poparcie prezentowanych koncepcji dużą liczbą przykładów pozwoli uczestnikom uzmysłowić sobie, jak wielką wartość praktyczną ma wiedza, której zastosowanie w praktyce może znacząco wpłynąć na rozwój l wzrost rentowności każdego przedsiębiorstwa.
Prezentowane przykłady mechanizmów zachowań konsumentów znakomicie nadają się do wykorzystania na polskim gruncie.
Dyskryminacja na rynku pracy, bud. A, sala 303
Warsztat podczas którego uczestnicy wezmą udział w zajęciach warsztatowych, poznają formy dyskryminacji, rodzaje, teorie dualnoścl rynku pracy, poznają proste mierniki opisujące dyskryminację. Efektem końcowym warsztatu będzie odpowiedzenie na pytania podsumowujących.
Giełda- jak inwestować? , bud. A, sala 304
Warsztat podczas którego uczestnicy wezmą udział w zajęciach laboratoryjnych, poznają formy inwestycji na rynku finansowym, formalne i merytoryczne wymogi przy zakładaniu rachunku maklerskiego. Finałem
warsztatu będzie rozwiązanie zestawu zadań podsumowujących. Prowadzący wskaże możliwości jakie daje wykorzystanie nowych technologii w obliczeniach finansowych. Dorobek naukowy osoby prowadzącej, w odniesieniu do podjętej aktywności popularyzującej naukę: Moskal, A. (2018). Ocena efektywności wybranych funduszy alternatywnych na t le funduszy tradycyjnych w Polsce. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 19(4, cz. 2 Szanse i zagrożenia dla gospodarki europejskiej XXI wieku), 237-247, Moskal, A., & Zawadzka, O. (2017). Fundusze surowcowe na rynku inwestycji alternatywnych w Polsce. In Wieleska S., Burzyńsko D.,{red.), Gronice finansów XXI wieku. Finanse publiczne, rynek finansowy, finanse przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Rachunkowość dla każdego, bud. A, sala 403
Warsztat podczas którego uczestnicy wezmą udział w konkursie polegającym na odpowiedzi na zadane przez prowadzącego pytania z zakresu ekonomii, finansów i rachunkowości, zarządzania. Prowadzący podczas
konkursu podejmie polemikę dotyczącą finansów i rachunkowości w tyciu prywatnym.
Wydział Humanistyczny
Pierwsza lekcja języka hiszpańskiego, bud. B, sala 13
Nauczanie języka niemieckiego w Polsce w drugiej połowie XX wieku, bud. B, sala 117
Prezentacja traktuje o nauczaniu języka niemieckiego w polskiej szkole od czasu zakończenia II wojny światowej do przełomu XX i XXI wieku. Język niemiecki jako język obcy zajmował w owym czasie drugie miejsce , po języku rosyjskim. Na ten stan rzeczy niewątpliwie miał wpływ fakt, iż język niemiecki był językiem zachodnim, używanym w socjalistycznym państwie - w Niemieckiej Republice Demokratycznej. Obowiązujące podręczniki do nauki języka niemieckiego zawierały leksykę enerdowską wraz z konotacjami, specyficznymi dla komunistycznej propagandy.
Język niemiecki po przełomie, w latach 90-tych cieszył się również dużą popularnością i do końca XX wieku był po języku angielskim najczęściej nauczanym językiem w Polsce.
W prezentacji przedstawione zostaną przykłady leksyki enerdowskiej oraz manipulacji językowej. Zainteresowani będą mieli również możliwość zapoznania się ze strukturą podręczników z ww. okresu i porównania ich z obecnie dostępnymi.